med Helsingör i horisonten

 
Spenderade helgen i Helsingborg, blåstens & uteserveringarnas stad. Efter en heldags flanerande åt vi på en fin japansk restaurang där jag bad att få jordnötssås (jordnötssmör till och med, men rättade mig fort) och servitrisen gav mig en förvirrad är-du-dum-i-huvudet-blick som klargjorde att jordnötssåsen inte är japanernas verk, utan kinesernas. Eller thailändarnas, eller hur det nu var, jag fick ingen i alla fall. Fortfarande jordnötssåssugna gick vi vidare till bion och såg Hope Springs som handlade om ett gammalt par, deras 31-åriga äktenskap & alla dess rutiner. Den var mardrömslik & tragisk, samtidigt fin & humoristisk.
 
Vårt rum på vandrarhemmet låg inklämt mellan hissschaktet & ett extremt högljutt partajande och frullen var inte mycket mer än en torr brödskiva med äcklig ost, förutom det var vår lilla Helsingborgsvistelse supertrevlig!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Så fina ni är! Det låter trevligt med vandrarhemssemester, trots torrt bröd.

2012-09-10 @ 22:43:14
URL: http://plumsandtrees.blogg.se
Postat av: Malva

Å, man tackar! Haha ja, det var det absolut. Ser fram emot att upptäcka Linköping också någon gång! :D hänger ni i stan något eller låg skolan utanför?

2012-09-11 @ 18:59:44
URL: http://balva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0