bröl + good news

 
Har varit ute i vildmarken med klassen för att lyssna på kronhjortsbröl (läs: förgäves traskat runt i ösregn & blivit genomfrusna utan att höra ens en antydan till ett litet bröl. Guiden var trevlig men hennes fascination över att spana efter hackspettshål, krafsa bort bark från ett dött träd & leta efter larver kan jag inte riktigt relatera till), ikväll ska vi se på Puccinis opera Tosca & imorgon strosa runt i Köpenhamn.
 
LärarGöran var i morse så exalterad över kvällens äventyr att han glömde bort att Klara skulle redovisa & ägnade istället tiden åt att slösurfa på youtube efter operasångare. Jag har aldrig varit på opera, det kanske är underbart?men en aning pessimistiskt känner jag redan nu hur huvudvärken frodas i min hjärna. Hur som helst är det galet varierande att plugga Afrikakunskap, det må jag säga. Ibland också väldigt deprimerande, men då plockar jag fram Good News Magazine som återställer humöret på direkten. På ett superfint sätt dessutom. Rekommenderas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0