olivbiffar & spindeldilemman



David a.k.a. oliv-och-fetaost-hatarn är bortrest för en vecka så jag passar på att göra asgod mat: oliv- och fetaostfyllda färsbiffar med bulgursallad & taziki. Mmmhmhmh. Det är den fina sidan, i övrigt är det måttligt skoj att bo själv. En av många bra saker med att ha honom här hemma är att man vid varje spindelupptäckt bara kan ropa Dave, you've got to catch them all, så är de otäcka krypen inom snar framtid mosade & dödens.

Besitter tyvärr inte det modet själv & är därför på helspänn konstant, inte minst efter igår då jag lugnt & sansat sträcker mig efter tända-lampan-knappen och en spindel kutar fram för att springa över min hand (!!!!) och sekunden senare försvinna. Vid sängen! Satt och lurpassade med dammsugarn en halvtimme innan jag la mig för att sova. Och ni förstår ju hur lätt det är med vetenskapen om att en ryslig åttabening är inom en meters avstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0