"gulligt arsle"



På barnkalaset tog jag mitt ansvar som dubbelt-så-gammal-kusin & klargjorde för en skara kids att arsle inte under några omständigheter betyder ansikte, vilket en av dem helhjärtat trodde. Brukar i vanlig ordning inte ge lektioner i fula ords betydelse, men kände mig här tvungen att förhindra eventuella pinsamheter. Har också sökt igenom hela Malmö i jakt efter det simplaste ever utan resultat. Hittade det istället (hör och häpna) i Sjöbo, vilket fick min avsky mot den lilla sunkhålan att mildras en aning.

Morgondagen lär enligt mina beräkningar bli årets hitills varmaste dag & jag är såklart at work. Roligt, men snarkar åt att jag har ungefär lika bra timing med vädret som med David -han jobbar när jag är ledig & är ledig när jag jobbar, vilket jag kommer att göra 14 dagar av de kommande 16... =tid i överflöd åt spontana sommarnöjen, ehehe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0