på vift



Har den senaste veckan varit i Gävle, på konfirmation i Undersvik (Hälsingland för att vara exakt, för mitt skånska öga är dock allt ovan Stockholm same same) & i sommarstugan vid Skövde, där Malin helt sonika byggde ihop en höjdhoppsställning i sann OS-anda. Hur ambitöst?! Vi andra, alla eniga om att sommarlov är till för att slappa, agerade istället paparazzis, åt glass & läste.

Dagen innan vi åkte varnade en kollega mig för att få fästingar då borrelia & TBE tydligen ökat crazy mycket på sistone. Jag frågade vad som händer om man får det. "Då är det raka vägen till intensiven & hoppas att man överlever" svarade han och önskade mig sedan en trevlig resa. Vilket det också blev, bortsett från alla djävulska mygg! En sneaky bastard bet mig på rumpan ett par timmar innan vi skulle på konfirmation & då det är måttligt kul att gå runt och klia sig i baken under festligheter som denna fick jag istället lida i det tysta. Well well, skönt att vara hemma är det iaf!
 
Trackback
RSS 2.0