the day of the year

Igår var vi på Ikea och fick för ovanlighetens skull endast med oss nödvändiga saker med oss hem. Kändes väldigt underligt, men sjukt bra. Behöver inte längre kräla på golvet tillsammans med dammråttorna när jag ska försöka spegla mig i TVn, och mina kläder behöver inte längre lukta läder och gammal skosula. Hade alltså mina dojjor i garderoben förut i brist på en frän skobyrå, men nu är det slut på dessa fruktansvärda I-landsproblem.

Och idag fyller jag år! Fick frulle på sängen imorse, och då brödet möglat fick jag ett gäng knäckemackor istället. Fint skare va. Har än så länge hunnit städa (ibland är det nice att bo i en etta!) och invigt min nya designäggkopp samt äggklocka. Man märker att man börjar bli gammal när önskelistan till största del består av hushållssaker...? Har fått en hemmagjord värmekudde också, fylld utav matvete. Men har man inga problem med den intensiva lukten av havregrynsgröt är den hur perfekt som helst. Ikväll ska jag testa sushi för första gången ever...... gulp! Får börja fila på en hundra-saker-man-måste-göra-innan-man-dör-lista snart så att jag åtminstone kan bocka av sushirutan. Tänker ju inte äta rå fisk för nöjets skull om ni trodde det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0