signs of autumn


Kom nyss hem efter ett par dagar på lanned. SKÖNT! För när boken är utläst & kamerabatteriet tar slut, då får jag nästan kramp av att sitta ute i ingenstans och glo. Vilken stadsbo man gått och blivit.

Gick inom Hemköp på vägen hem för att köpa brieost (vuxenpoäng där eller?) men deras utbud är sämst i stan så det fanns såklart inte. Fattar egentligen inte varför jag envisas med att gå dit när dom aldrig har vad jag går dit för att köpa. Lathet, förmodligen. Är ju säkert dubbelt så långt till ICA. Kanske även kan ha något att göra med att man då tvingas gå genom Åhléns och råka hitta något väldigt fint som man råkar köpa veckan därpå. Hur som helst, det har hänt flera gånger att jag tvingas tänka ut något helt annat att handla (vad som helst!) för det är så himla pinsamt att gå ut igen utan en endaste liten vara. Inte direkt acceptabelt att tänka nääe jag ångrade mig visst, när man faktiskt är på jakt efter mat i en mataffär. Denna gång blev det frukt. Frukt i oändliga mänder, så ikväll ska vi minsann gotta oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0