dinner at grandpa's

Tog tåget ut till nowhere och ringde på hos morfar som lunkade fram och öppnade dörren iförd sin röda lacoste piké instoppad i sina röda mjukisbrallor uppdragna till naveln. Blev bjuden på en ytterst smaskig entrecôtestek och fick i vanlig ordning ta del av en mängd historier, erfarenheter & människomöten han upplevt genom tiderna. Veckodag, årtal, dialoger samt känslor inkluderat, givetvis. Tycker det är riktigt charmigt att varenda liten pryl sitter och lurar på en unik berättelse. Defenitivt något att eftersträva tills jag blir tant. Känns dock som att jag minst sagt har some shopping to do på diverse småbutiker runt om i landet /världen innan jag kommer att kunna spela i samma liga som grandpa. I dagsläget är väl sisådär 85% av mitt bo inhandlat på samma ställe, ett fruktansvärt massproducerat sådant, och jag tror inte att det behövs nämnas något namn va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0