det var som tusan!



Fikat med Victor som till sin fasa upptäckte att han glömt sitt minneskort i London & med Johanna som efter flera år av evigt tjatande äntligen gick med på att gluffsa i sig en morotskaka för första gången ever. Och av hennes reaktion att bedömma är hon nu fast i morotskakträsket precis som jag. Har fikat med Mathilda också, alltid lika skoj!

Och så har jag rensat bland gamla prylar som legat gömda i år och dar. Hittade bland annat en bunt sagor jag gjorde som 8-åring, i en av dem stod det "Det var som tusan. Fröken är en mördare!". Detta får mig att garva flera gånger om dagen. Vet inte hur det är med er men jag tycker inte riktigt att det känns som att "det var som tusan" är en särskillt passande fras när man snackar mord. Fann även en femhundring(!!) som låg och lurade i en plånka. Jag har som vana att lämna pengar lite överallt, vilket är rätt schysst när man hittar dom sen. Men vanligtvis rör det sig om småslantar och på sin höjd en femtiolapp, så FEMHUNDRA? Livet är pretty good theese days om man säger så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0