sunday



Jag hälsade på min lilla mini-me idag och gjorde ett personporträtt i form av bildspel + intervju till Rörlig Bild-lektionen imorgon. Kom på att jag är dubbelt så gammal som henne nu, hon sa "ooooh, det får vi fira!" så vi gick hem och slurpade lite varm choklad. Good stuff.

Ja juste. Den massiva mängden snö som ligger på taket fann för någon vecka sen ett litet hål och tog sin chans att droppa ner hela badrummet. Vi lät bli att använda lyset, ifall det skulle explodera eller dylikt (...gå på dass i mörker=spänning i vardan), och skruvade & bände upp tröskeln för att förhindra mögel. Tröskeln svällde upp och det blev omöjligt att stänga dörren. Vi har nu hängt upp ett skynke som får agera dörr tillsvidare. För det första: jag hatar dig Vinter och alla problem du medför och för det andra: varför sker alla vi-behöver-din-hjälp-vaktmästarKaj-situationer Alltid precis när det blivit helg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0