if you don't stand for something you'll fall for anything



Sista gången jag hälsade på gammelmormor Maj-Britt utbrast hon "fy fan vad snygg du är" (bokstavligt talat) när hon öppnade dörren. Jag bugade och bockade för den fina komplimangen men kunde inte undgå att fundera över det faktum att hon sedan länge varit i princip blind. Kan tänka mig att hon kunde urskilja ett ljust hår, två ögon och en mun. Finnar, påsar under ögonen och snea tänder däremot lär ha varit en omöjlighet. Dagens tips alla synskadade: skippa glasögonen för en vackrare omgivning.

Jag var på hennes begravning igår och då vi inte skulle övernatta drog mamma en lyckans suck över att både jag och min bror har körkort. Vi däremot fick genomgå en blodig fight innan den lycklige vinnaren (jag) fick sätta foten på pedalen och ratta nordväst. Får dock medge att jag var en aning mör efter 6 timmar. Men di va di värt, trots sorgliga omständigheter. Träffade släkten, åt en redig stek på ett mysigt ställe och fick även ett och annat kap med mig hem. Bland annat handgjorda grytlappar, exklusiva silverfat, kokbok från 1950 samt en aning hotfullt och hysteriskt roligt brev jag skrev som femåring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0