butterflies




Fastän det var mamma som fyllde år överraskade SnälleKjell mig med 6 svampbob-chokladkakor, inslagna i en Nalle Puh-planch.  "Och när jag kom hem såg jag att det inte var något presentpapper.." Vi spelade kubb också, gamla mot unga. Till vår fördel var en tredjedel av motståndarlaget blinda, och resten av dem kunde inte reglerna. Behöver jag skriva att vi vann? Tova, som också fyllt år nyligen, fick ett pussel med bilden nedan som motiv. Jag har nog aldrig sett henne skratta så hysteriskt som när vi pusslade ihop ögonen strax ovanför munnen och näsan i pannan. Och aldrig har jag sett henne så rädd som när hon kastade in en äppelskrutt i häcken -rakt på en stor fågel.

När jag strosade runt i trädgården och fotade fjärilarna påminndes May-Britt av sin äldre bror Tuve, som alltid hade kameran redo. Skillnaden var att han fotade henne när hon var som mest sliten och trött, och hotade sen med att sälja vidare bilden till alla snygga grabbar i parken, såvida hon inte betalade honom.

Kommentarer
Postat av: elna

Billie the vision & the dancers spelar i malmö på lördag, om du inte visste det :)

2009-07-30 @ 19:05:38
URL: http://elno.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0