i'm falling in love again

Du var min och jag var din. Nu är vi bara våra egnas igen.
men jag klarar mig. Jag är hjälten!  
(+ lite hjälp från underbara Green Mango, Louise,Elvira & Rick)

Efter en lagom dryg skoldag åkte jag in till Malmö med Ricky. Det var väldigt trevligt. Jag käkade ett crispy chicken-meal på Burger King för tredje gången den senaste veckan. höhö, tjåååck! men mmh, så gott. När vi snurrat färdigt inne på Triangeln såg jag en gammal man med en tras-liknande tröja , som haltade fram på trotoaren UTAN SKOR! aaaah så kallt! Han hade långa tånaglar och jättefluffigt ,kritvitt hår & skägg. vilken snubbe!

Nu lyssnar jag på en fjollig låt och dricker mitt dagliga te ur min svampbob-picknick-plastmugg, i brist av en stor te-mugg. Det är skandal, jag hittade inte en enda ultimat te-kopp i hela Malmö. Däremot hittade jag en svart liten väska, 2 perfekta plåtburkar till mitt te, vanilj- och äppelkakadoftljus OCH !! min nya stora kärlek (beside Kurt) ; LAKRITSDOFTLJUS! aaaaah ,jag smälter! jag ska spara det för evigt! ....eller elda det ikväll och köpa nya snarast. det låter bra.

I morgon kommer dagen som jag kallar för Dagen då jag träffade kurt nr 2. Jag ska ta på mig min tjocka fettojacka och vara en riktigt sexy Big mama. yeah! när jag väl fångat hans uppmärksamhet med fejk-fettet, ska jag tända mitt lovely lakritsljus bakom ryggen (så han tror att det är jag som luktar himelskt) och då! då kommer han att smyga sig fram till mig, köra iväg mig till Espresso House i Lund och bjuda mig på en morotskaka. (lägg märke till att jag lärt mig att det heter Espresso, inte Expresso)


-Det känns inte så, det bara låter så.
-men då känner du rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0